Wat doen we

Een nieuwe, bijkomende uitdaging: "je eigen webwinkel". De kosten en risico’s zijn relatief laag en je bent eigen baas. Toch vinden veel startende webhandelaars het lastig inschatten wat er allemaal bij komt kijken.

Volop kansen voor webshops!


"Early adapter" kan u uzelf niet meer noemen als u nu een webwinkel start, maar u hebt de boot nog zeker niet gemist. Steeds meer consumenten shoppen online en het aantal internetverkopen blijft stijgen. Nog genoeg kansen dus.

Geen ICT kennis nodig


Bent u geen technisch wonder? Geen nood, de meeste succesvolle webshops zijn gestart door ondernemers zonder verstand van webdesign. Schoenmaker: blijf bij je leest! Onze webshops zijn gemaakt om u alle mogelijkheden te geven, zonder dat het te complex wordt.

Starten met een plan


Een webwinkel beginnen vraagt om een goede aanpak. Op deze pagina vindt u alvast een overzicht van waar u aan moet denken.

Kiest u voor UP-TO-DATE WebDesign, dan doen we dit samen. Zo zorgen we voor een goede start.

Producten kiezen


Allereerst is het natuurlijk belangrijk om te bedenken wat u wilt gaan verkopen. Gaat u voor een diep assortiment waarbij u dé specialist wordt van desbetreffende producttype? Of kiest u een breed, ofwel gevarieerd, assortiment met verschillende producttypes zoals bol.com?

Probeer uniek te zijn en kies voor een niche waar nog geen of weinig webshops van zijn. Heeft u al een fysieke winkel, plaats dan eerst alleen de best verkopende producten in de webshop.

Weet u al precies wat voor een soort webshop u wilt en zoekt u hier een geschikt systeem voor?  Ga dan eens kijken naar onze webshop pagina.

Alles op een rijtje zetten 


Voordat u met uw webwinkel aan de slag gaat, is het belangrijk om een duidelijk plan op papier te zetten. Wij overlopen met u het volgend lijstje:
  • Aan welke wettelijke voorwaarden moet u voldoen
  • Wie uw doelgroep wordt en hoe u deze aanspreekt
  • Wat uw webwinkel speciaal maakt
  • Hoe u aan de producten komt die u gaat verkopen
  • Wat u nodig heeft voor orders verwerken en inpakken
  • Of u gaat verzenden via B-Post of een andere partij

Domeinnaam kiezen


Een domeinnaam is het adres van uw webwinkel en kiest u vaak al in het begin.
Wij helpen u bij het zoeken van een naam die uw webshop goed omschrijft voor een goede vindbaarheid.

Kies een simpele, gemakkelijk te spellen naam, met de juiste extensie.
Verkoopt u bijvoorbeeld enkel in België? Kies dan altijd voor een .be domein. Bent u van plan grensoverschrijdend te verkopen kies dan voor een .com of .eu extensie.


Webwinkel systemen


Webwinkel software is er in allerlei soorten en maten. Zo kunt u kiezen voor maatwerk en precies laten bouwen wat u nodig hebt. Dit kan vaak wel vele duizenden euro's kosten.

U kunt ook kiezen voor een standaard webwinkel. Op basis van door ons streng geselecteerde componenten  assembleren wij als het ware een kant-en-klaar systeem. Dit is voor starters meestal een goede optie vanwege de lage instapkosten en gebruiksvriendelijkheid. Wij zorgen er ook voor dat uw winkel op een online platform draait waardoor u vanaf elke computer uw webwinkel kunt beheren. Onze webshop is opgebouwd rond Prestashop, een wereldspeler in webshop software.


Uw webshop inrichten


De uitstraling van uw webshop is bepalend voor hoe klanten een bezoek ervaren. Wij zijn zeer attent geweest om van alle vormgevingsopties goed gebruik te maken. We zorgen er voor dat uw winkel er professioneel uitziet en dat uw bezoekers snel kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.

Zodra de layout klaar is helpen we u op gang om de winkel te vullen met producten. Plaats een volledige productomschrijving en duidelijke productfoto’s. Breng goed verkopende artikelen extra onder de aandacht. Bijvoorbeeld door er 'nieuw' of 'populair' op te plakken of het artikel af te prijzen.

Tenslotte kiest u hoe u klanten wilt laten afrekenen. Onze webshop ondersteunt alle bekende betaalmethoden.

Starten met verkopen


Is uw shop helemaal af? Dan is het tijd om bezoekers naar uw winkel te trekken. Vaak de lastigste stap, maar wel een van de belangrijkste. We begeleiden u met een uitgekiend mediaplan met marketingactiviteiten (acties, advertenties, emailing, bloggen, social media integratie etc.) kunt u klanten naar uw webwinkel verleiden en aan uw merk binden.

Zin gekregen om eens te overleggen hoe we dit gaan aanpakken?